2012. március 19., hétfő

Tavaszi teendők:)

Hol kezdjük? Mivel kezdjük a kerti munkákat...én körülbelül ezt a tervet vezettem le...
A terv időjárás függő is, az idén februárban nagyon hidegek voltak, így a borsó sem kerülhetett olyan korán a földbe, pár korai társával együtt. Ásni sem lehetett , csak március 2. hetétől szinte. De jó ha van egy terv, mert akkor nem marad ki semmi..és talán mindenre gondolni lehet előre...hát meglátjuk én hogy járok:) ami lemaradt azt majd hozzá írom:)Vagy ha nektek van ötlet örömmel várom..hiszen én csak kezdő kertész vagyok:)
  • kert megtervezése (papíron:)
  • kert előkészítése:trágyázás, ásás
  • vetőmagok összeírása, beszerzése
  • fa ültetésnél időpontok figyelése(tavasz, ősz)
  • palánta nevelés vagy helyben vetés?
  • növényvédelem megtervezése, bio vagy nem bio?
  • gyümölcsfák szőlők letisztítása gyökérkefével
  • szőlőben oszlopok ellenőrzése, csere, huzalok stb.
  • szőlő metszése
  • almafa metszése
  • ribizli, málna, szeder metszése
  • ringló metszése, 
  • cseresznyefa metszése
  • szilvafa metszése
  • őszibarack metszése
  • rózsák metszése
  • lemosó permetezés(lombhullatástól rügyfakadási lehet, csak fagy ne legyen:)
  • ágyások előkészítése
  • vetésforgó, mit mivel vessünk
Nézzük a gyakorlatban.
A kertet télen lerajzoltam, megterveztem.
Ősszel megtrágyáztuk, felástuk.
Tavasszal megtrágyáztuk felástuk.
Két szilvafát ültettünk most, 4 barackot, 2 cseresznyét, 1 almát ősszel. Mindegyik átvészelte a telet. Megmetszettem őket, növögetnek:)
A helyben vetést fogom előnyben részesíteni...
Bio gazdálkodást szeretnék, tavaly sikerült, kivéve a gyomírtó szert, nem bírtunk a tarackkal, az idén van tervem:)
A gyümölcsfák törzsét, a szőlők tőkéjét gyökérkefével végig súroltam.
A szőlőben pár oszlopot és huzalt is ki kellett cserélni.
A szőlőt ma kezdtem el metszeni, még 2 sor hátra van, jól haladok, barátnőm segít benne. Jó volt tapasztalni, hogy nem voltak fölöslegesek a télen tanultak. Jól metszettem le:)Majd kiderül:)
Almafánk is van, inkább még csak egy husáng, ez a husáng kb 140 cm magas volt. Alacsony törzsű természetes koronájú fát szeretnék belőle, így kimértem a törzsét 60 cm. A 60 cm fölött 4-5 rügyet hagytam meg. Ezek a rügyek fogják majd megadni a kezdeti ágazatot.
A málnát , a szedret is visszametszettem , kb 40 cm voltak a kis oltványok amiket ősszel ültettünk, visszavágtam 4 rügyre,és ahol lefagyott vagy teljesen levágtam vagy amíg élet volt.
A cseresznye fából is alacsony törzsű fát szeretnék, így azt is 60 cm törzzsel kimérve metszettem le. Két cseresznyefánk van, az egyik 1 éves a másik 2 éves. A 2 éves husángon már vannak oldal ágak is, ezeket egyharmadukra  vágtam vissza.
A kert fel van ásva, 4 ágyás kész van, és el is ültettem pár dolgot.


Remélem sikerül hamarosan képeket, terveket, és egyéb hasznos látnivalót feltennem idővel. Pl. a metszésről, koronaformákról stb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése