2012. március 12., hétfő

A kezdet...

Minden úgy kezdődött, hogy falun nőttem fel. A kertészkedést kicsi korom óta láttam...de sajnos nem tanultam...
Lehet vagytok páran úgy, hogy láttátok ahogy mamátok, anyukátok csinálta, de még túl kicsi voltál, hogy megtanuld. Hát így jártam én is....Kicsi voltam, aztán elköltöztünk, és valahogy kimaradt az életemből sajnos...maradt, a betakarítás része..Hozz egy kis paradicsomot a kertből, egy kis uborkát, egy petrezselymet...ennyi maradt...Így most, hogy kiköltöztünk a városból...végre én is elsajátíthatom a kertészkedést...pár évtized múlva:) Mamám nem lakik a szomszédba, anyukám sem...így túl sok gyakorlati tapasztalatot nem láthatok, néhányat telefonon megbeszélünk...maradtak a régi könyvek..mert az újak, hát...nagyon keresni kell a jó könyveket...
Óriási segítség volt számomra a Szőlészet és kertészet magazinok, nem a mostaniak..hanem a régiek 1975-1984 , ezeket örököltük.
Még egy jó könyv az "idejében szólunk 52 hét munkái a kertben" ez is a Kertészet és Szőlészet magazin kiadása.
Valamint a Minden héten szüret Dr. Bálint György könyve.
Ezek a könyvek és az internet állt előttem, hogy elsajátíthassam a zöldség termesztést, a szőlő gondozást, metszést , kötözést valamint a málna, ribizli, szeder és gyümölcsfák metszését.

Már egy éve tanulmányozom a dolgokat, kisebb nagyobb lendülettel, de még mindig nagyon kezdő vagyok...
Aki csak teheti szerezze be a Szőlészet és Kertészet, Kertbarát magazin 1978 tavaszi kiadását, valamint az 1984 tavaszi kiadást, metszésről mindent megtalálhatunk ebben a két újságban...legyen az szőlő vagy gyümölcsfa, vagy hogyan alakítsunk ki megfelelő koronát a gyümölcsfáinknak.

Az interneten is rengeteg hasznos oldal van ebben a témában is, sok tapasztalattal, sok jó ötlettel...

Hát nézzük meg, hogyan alakul a kertem az idén:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése