2013. március 3., vasárnap

Kotlás....

Olvastam a Tyúkudvar blog kotlásos témáit, kitanulmányoztam, amennyire lehet a témát....de mégis, teljesen izgatott vagyok, hány marad életben? hogy fog sikerülni? Jó a kotlósom? jól etetem? jól tartom?
 
Szóval mint első szülésem előtt, tudatlanul, izgalmakkal telve várjuk március 22.-ét.

Ma 1 tojást eltört, egy jappánt...remélem a többivel óvatosabb lesz. Raktam elé kis tálban enni valót, inni valóval is megkínálom holnap, de nem hagyom ott, mert kiborítja szerintem és akkor elázik az egész fészek.  Próbáltam átrakni egy nagy kosárba, de nem lehetett, így majd valahogy meg kell oldjam a kicsik ki-be járkálását...vagy egyszerűen visszarakom a földre a ládát. Mert télire, ráraktam egy bála szénára, a hőmérséklet miatt és szépen beugrottak a fészekbe...tehát, inkább vissza kerül a földre majd, nem létrázok...:)

Van még két öregebb tyúkom, szeretném, ha azok is kotlanának a jövőben...esélyük megvan rá...én meg reménykedem....:)))

Bár az az ötletem támadt, hogy március 21.-e tájban kimegyek a piacra és veszek még napos csibét az öreg néniktől és hozzá rakom a sajátomhoz. 
Barátnőm, már rendszeresen úgy csinálja, hogy kotlósához, saját keltetőgéppel keltet még vagy 50 tojást, és 1 kotlósa vagy 60 csibét nevelget....neki bejött...én most még nem veszek keltető gépet, maradok a sajátnál, és a piaci néniknél...:)

Ilyen se volt még, hogy vetőmagjaim nem állnak készenlétben...tavaly ilyenkor........bezzeg...

A héten azzal is kéne foglalkozni....legalább írjam össze pontosan...aztán szépen lassan indulhat a beszerzés...Március második felében szeretném elkezdeni a veteményezést....palánta nevelésen is gondolkodom , de csak paradicsomot...semmi egyebet...helyhiány miatt..

Zajlik az élet....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése