2013. január 29., kedd

Tyúk jelentés...

Ősz óta nem írtam...mi is történt? Sok minden.. a tyúkok uralták és uralják a kertet...Kikapirgáltak mindent...trágyáztak is közben...élvezték a szabadságot...s mikor a kertben elfogyott a kapargatni való és csipegetni való, előre merészkedtek a fűre...nah de azt már nem adtam nekik szó nélkül..
hiszen csak nemrég lett ültetve...:)

Tyúk jelentés:
5 kakasból már csak 2 él...finom levesek és pörköltek alakultak a másik 3 - ból...
Tehát 7 tyúkunk és 2 kakasunk van.

Takarmány:

  • Augusztusban kaptunk egy zsák búzát
  • Vettem egy zsák nevelő tápot 2800 Ft-ért.
  • Szeptemberben vettünk kukoricát 1 mázsát, 4000 Ft-ért
  • Decemberben kaptunk egy zsák árpát.
  • A kertben termett kb 4-5 zsák kukorica.



Napi adag:
 Egy malteres kanál búza, árpa keverék 4 cső kukoricával + a konyhai maradékok, mikor több mikor kevesebb...és persze víz...de itattam már velük egy kis gyógyteát is megfázás ellen:)))
Egyszer kapnak egy nap, reggel.
A tojásokat általában délelőtt tojják.

Tojások száma:
Átlagosan a 7 tyúk 3 tojással gazdagít minket...a 7 tyúkból 3 már idősebb 2 évesek kb, a többi most volt 1 éves.

Foglalkozási idő:
Mikor jobb idő volt, hetente is kitakarítottam az ólat, most 2 hetente takarítok....de megértették mikor beteg voltam, s kibírták a 3 hetet is:)
Hogy mennyi időt vesz igénybe? Reggel míg vizet öntök a táljukba, lemorzsolom a 4 cső kukoricát, és beöntöm nekik a takarmányt.
Aztán összeszedem délután a tojást:)
A takarítás, egy kicsit több idő...de fél óra alatt szerintem azt is meg lehet csinálni, ha csak éppen nem akarja valaki kivikszelni az ólat... Tavasszal tervezem az újra meszelést...ha már a kerttel kész vagyok...
Igazából akkor bonyolultabb, ha az ember elutazik:) Vagy egy jó szomszéd segít  a bajon vagy a nagy kés:)))))De reméljük a szomszéd:)

Hogy megéri-e?
Nekem , igen.
Ilyen gyönyörű levest, csak a mamámtól kapott tyúkból tudtam főzni, most már a sajátomból is:)
Nem terhelem a májunkat, hormon kezelt bolti tyúk hússal, még akkor sem, ha nem jut mindenkinek egy egész comb....





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése