2013. április 4., csütörtök

Teendők a kertben - 1982

Nézzük csak meg, mi történt körülbelül 1982-ben, április első hetében a kertben....

Április első hetében ez idő tájt az átlag hőmérséklet 9,5 Fok, a legmelegebb 14,0 Fok, a leghidegebb 1,2 Fok...

Ezen a héten kezdhetjük el a kajszi és őszbarack fák metszését, mert a gutaütés továbbfertőzésének elkerülésére a rügyfakadás és virágzás közötti időszak a legalkalmasabb erre.
A gyümölcsfacsemeték tövétől már elhúzhatjuk a kis földkupacokat, de helyes, ha köréjük a talajra árnyékolóként kaszálékot, szalmás trágyát terítünk.
Végezzük el a virágzás előtti (második) permetezést!
A fűtött hajtatóban ültessük k a meleg igényes uborka, sárgadinnye, paradicsom, paprika palántáit. A fűtetlen fólia sátorban is megkezdődik a hajtatás.

Szabadföldön készítsük elő a paradicsomágyásokat, négyzetméterenként 5-8 kg érett trágyát, 50 g kénsavas kálit, 85 g szuperfoszfátot forgassunk 12-15 cm mélyre.
Kezdjük a görögdinnye, patiszon palántanevelését.

Hónapos retket még vethetünk, a koraikat rendszeresen szedjük, mert rövidesen magszárba szöknek.
A póréhagymát ritkítsuk.
Ápoljuk a sárgarépa és petrezselyem ágyásokat.

Ha még nem metszettük meg a szőlőt, ne késlekedjünk tovább!!

Persze előző héten már elültették a salátát, spenótot, karfiolt, karalábét...........

Sok elmaradásom van:

  1. A kertet még fel sem tudtuk szántani:)
  2. A fákat nem tudtam először sem lepermetezni
  3. A fákat másodszor sem tudtam lepermetezni:)
  4. A fákat még meg sem metszettem
  5.  Nem ettünk még hónapos retket:)
  6. Nem ültettem el a második adag hónapos retket
  7. A hagyma ritkításáról nem is beszélve
  8. Hol vannak a répa és petrezselyem ágyásaim?
  9. A szőlőt sem metszettem még meg...
  10. Akkor mit csináltam?


Eddig csak tervezgettem, olvasgattam tőletek és a jó kis régi könyveimből...
Lassan beszerzem a kellékeket a fürjekhez, kiscsibékhez...

A kert még tyúkocskáim birodalma....keresztbe hosszába...élvezik is:)Most az idő a javukra dolgozik, hiszen ha már elkezdődik a veteményezés, vége a nagyvilági életnek..marad a kifutó:)
Várhatják az őszt:)
Szeretem a tyúkokat....egyre jobban...jól esik naponta többször is kimenni az esőbe és megnézni jól vannak-e, tojtak-e, mi jót csinálnak...kikapcsolódás is, pár percre másfajta hangokat hallok....:)
Már izgatottan várom kiscsibéink érkezését...
Nagyon jó kis kotlósom van....nem hagyja csak úgy magát...szépen visszamegy a helyére is...
Ma vettem nekik Jolovit vitamint.
Igazából a fürjeknek vettem elsősorban, de úgy gondoltam adok a tyúkoknak is, erősödjenek szépüljenek.
Az egyik öregebb tyúkomnak, aki ősszel meg akart kotlani, teljesen puci a háta...először azt hittem a sok kakas, de mára már csak egy van és még mindig nem nőtt vissza..aztán az öreg néniktől megtudtam, hogy az öregebbeknél előfordul, és már vissza se nő....
Azt hiszem még várok egy kicsit, hogy megkotlik-e, aztán leves lesz belőle...
A többiek is vedlenek egy kicsit....

"A legtöbb tyúkfajta - hibridek és még az Heinz 57 változatok is - megtapasztalják a vedlési periódust. Ez a nagyjából 1 éves kortól előforduló, évi esemény igazából nem más, mint egyfajta törekvés arra, hogy a madár minden régi tollat egy újjal helyettesítsen. Ez 4-6 hét alatt zajlik le, a nyár vége/ősz kezdete felé. A csirke számára ez nem nagy dolog."

Jó kertészkedést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése